söndag 5 februari 2012

Aldrig riktigt nöjd... :)

Ny kall morgon. Idag visar vår termometer - 15.1. Lite väl kallt tycker jag. Svårt att veta hur man ska klä barnene utan att de ska frysa. Speciellt Felix som ligger i vagnen hela tiden. Ella går mest själv, och de hjälper ju till att hålla värmen uppe, samt att hon oftast faktiskt kan säga till om hon fryser. Så idag blir vi nog, trots solen, inne hela dagen.

Nu sover Felix oftast hela natten, alt så vaknar han 1 ggr runt kl 5, och då ammar jag honom och sedan somnar han oftast om. De gånger han vaknar vid 5, sover han oftast lite längre på morgonen, till ca 8-8.30. Men om han inte vaknar vid 5, då sover han oftast till runt kl 7, och då vill han inte sova något mer. Utan är sedan vaken till 9-9.30 då de är dax för fm-vilan. Vet inte vad jag föredrar egentligen? Att gå upp och amma honom vid kl 5, men sedan få sova till strax efter kl 8, eller att få sova hela natten, men vara tvungen att gå upp kl 7? Ella sover ju nuförtiden oftast till strax efter kl 8. Aldrig är man riktigt nöjd. Men måste jag välja så är nog de sist nämnda ända att föredra. Passar bäst med Ellas dagis tider också. Blir det inte så stressigt på morgonen.

Nu är de dax för frukost. Sedan ska jag iväg på ett spinning pass kl 10.30.
Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar