onsdag 8 februari 2012

9 månader

Nu kryps de för fullt här. En mycket nöjdare bebis har vi för tillfället här hemma också. Eller bebis och bebis. Idag blir vår lilla kille 9 månader. Han har levt lika länge här hos oss, som han var i min mage... Även Ella har växt en hel del på den tiden....







Knappt jag känner igen min lille kille på på bilderna från när han var nyfödd :) Tänk vad de händer massor på 9 månader. Syns absolut att Ella har växt också, men inte på samma sätt som Felix. Känner ju iallafall igen Ella på bilderna som är tagna för 9 månader sedan. Missförstå mig inte. De är klart att jag vet att de är Felix på bilderna, men jag tycker inte att han är sig ett dugg lik med hur han ser ut idag.



Här är de våra älsklingar i badet. Saknar ett badkar så otroligt mycket. Men man tager vad man haver. Jag hade satt Felix i baljan för att han skulle bada, och då kom Ella och ville också bada. Jag trodde knappt att de skulle få plats båda två... Men se, de fick de :)


Idag har Ellas dagis vart stängt för planerings dag. Tomas var hemma med Felix och jag tog med mig Ella när jag skulle träna. Hon fick leka inne på barnpassningen medans jag tränade. Efter träningen gick vi till Mcdonalds och åt, och sedan följde hon med mig och storhandlade. De sistnämnda tror jag att hon uppskattade mer än vad jag gjorde. Är inte jätte roligt att gå och handla med en 3-åring som vill springa runt bland alla hyllor och titta på allt... Men de gick de med. När vi kom hem sov Felix. Men de dröjde inte länge innan han vaknade. Och efter de har de vart full rulle här hemma.


I morgon ska jag jobba. Första arbetspasset sedan sista mars 2011. Så de är nästan 1 år sedan jag jobbade sist. Nästan så att jag är lite nervös. Skönt att veta att de bara är ett pass och sedan är jag mamma-ledig ett tag till. Men känns det bra på jobbet så kommer jag nog att ta lite extra pass. Bra med lite extra pengar om vi ska ha råd att åka ner till Spanien och hälsa på farmor och farfar i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar