fredag 3 februari 2012

Magsjuka och feber

Har inte skrivit på någon dag nu. Jag fcik en släng av magsjukan Ella råkade ut för i måndags. Så igår låg jag i sängen hela dagen, med feber, buksmärta och illamående. Länge sedan jag hade feber. Man blir orkar verkligen inte göra mycket. Jag sov nog större delen av dagen igår. Är väl ända fördelen med magsjuka. De är oftast snabbt övergående. Idag mår jag mycket bättre. Ingen feber, inge illamående. Bara lite öm i magen. Tur att Tomas är ledig idag.

Felix fortsätter krypa sin få steg, sedan lägger han sig ner på mage och ålar istället. Men de släpper nog snart. Han sover bättre och bättre på nätterna nu. Inatt sov han hela natten igen. Somnade strax efter kl 20, vaknade till strax före kl tolv, men somnade snabbt om när han fick sin napp, och sov sedan till kl 7. Då ammade jag honom och prövade att lägga honom igen. Men icke, han hade helt klart sovit klart för natten. SÅ upp och leka lite, busa med syrran när hon vaknade ca 1 timme senare, och sedan lite gröt. Efter de strax efter kl 9 var han trött igen.

Jag har bokat in 4 arbetspass under februari. Ska bli spännande att se hur de känns att jobba igen. Ska även bli spännande att se hur Tomas tycker de är att vara hemma själv med Felix, samt lämta och hämta Ella på dagis...

Nu ska jag passa på att vila lite innan Ella kommer hem från dagis. Brukar vara dax för Felix em-vila lagom efter att jag hämtat Ella på daigs. Så då kan jag kanske få vila lite också.

Ha en trevlig em. Skriver kanske mer senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar