lördag 4 februari 2012

Solsken och kallt

På fm var Ella och Tomas ute och åkte pulka. Var ute ungefär 1 timme, när de kom hem var Ella jätte ledsen. Vi lyckades aldrig få ur henne varför hon var så ledsen. Kanske frös hon? Hungrig? Sur för att de inte hann göra någon snögubbe? Hursomhelst så lugnade hon sig relativt snabbt. Efter lunchen tog vi fram syskonvagnen. Länge sen vi använde den. Tror sist jag använde den var någongång i somras, Felix låg iallafall i liggdelen då. Idag tog vi bort liggdelen, så fick han sitta. Gick bra. Målet var COOP, där vi skulle handla lite. Strax innan vi var framme somnade Ella i vagnen. Hon vaknade strax innan vi var hemma igen. Felix höll sig vaken. Han var nöjd nästan hela tiden. När vi hade ungefär 10 min väg kvar hem så började Felix protestera, eller snarare ILLVRÅLA. Var ungefär då som Ella vaknade :-) Felix skrek sedan hela vägen hem. Jag bar honom, trodde han skulle lugna sig om jag tog upp honom, men icke. Jag har så gott som slutat amma honom dagtid nu. Men gjorde ett undantag då han var så ledsen, och han lugnade sig snabbt när han fick amma. Efter de var de dax för hans em-vila.
Nämnde jag att de har vart strålande sol ute idag?! Vart en riktigt trevlig promenad så länge båda barnen var nöjda :-)

Till middag idag ska vi beställa hem mat. Fick ett reklamblad i brevlådan idag från en Pizzeria som heter " Pizza 08" Fri hemkörning. De har förrutom pizza och sallad även persiska rätter. Så för min del blir de nog någon persisk grillrätt. Hoppas de är duktiga. Då kan de nog bli fler gånger vi beställer därifrån :-)

Trevlig lör kväll på er alla :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar