onsdag 22 februari 2012

Sjukstuga...

Borde nog ha anat redan när jag la Ella. La henne vid halv åtta, 5 min senare sov hon. De brukar inte vara svårt att lägga henne annars heller, men de brukar iallfall ta 20-30 min innan hon simmar, och då brukar hon ligga och titta i en bok och ropa på mig eller Tomas
- mamma du har inte sagt godnatt. ( men de har jag självklart gjort, hon vill bara ha en kram till )
Men igår kväll somnade hon utan allt detta. Men när hon vaknade till vid 22-tiden, gick Tomas in till henne, och när han kom tillbaka sa han att han trodde hon var sjuk, hon kändes varm. Ca 10 min senare vaknade hon till igen. Ingen tvekan om saken, visst hade hon feber. Jag gav henne en Alvedon och sedan hämtade jag mitt täcke och min kudde. Jag sov hos Ella och Tomas fick ta Felix. Ella har sovit lite oroligt, har säkert feber drömmar. Vid 7- tiden vaknade hon, sa att hon ville kräkas ( åh nej inte magsjuka) men de kom inget.
- mamma bäja mig.
Bar tillbaka henne in till hennes rum, hon ville ligga i "ovansängen" ( våningssäng) och nu sover hon igen.
Felix har än så länge ingen feber, men är ordentligt förkyld. Snorig och hostig. Hoppas verkligen att vi INTE har en tid som den vi hade i oktober framför oss nu. Skillnaden nu mot då, är att Tomas kan ta Felix. Jag ammar i stortsett inget längre, är välling som gäller, och de kan likväl Tomas ge honom. Men än så länge har de gått bra. Felix sov hela natten, vaknade i-och-för-sig redan kl 6, men han sov iallafall hela natten. Ska alldeles strax ta och ringa Ellas dagis, så de vet att hon inte kommer idag :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar