tisdag 14 februari 2012

Ang graviditetspenning..

I januari, februari förra året ( 2011) gjorde jag några inlägg ang min graviditetspenning som inte blev godkänd. I april någongång skickade jag in en överklagan till förvaltningsrätten.... Idag fick jag svaret... Beslutet ändras EJ. Med andra ord, min ansökan om graviditetspenning blev INTE godkänd. Förklaringen var att de spelar ingen roll hur obekväma arbetsställningar jag har, de enda de tittar på är om lyften är tyngre än 20 kg. Är de inte de, ja då godkänns den inte. Så anledningen till att min granv-penning gick igenom när jag väntade Ella var att den chefen jag hade då INTE skrev några siffror vid tunga lyft. Utan bara skrev att tunga lyft förekommer. Detta är förmodligen även förklaringen till att de 2 som fick barnet efter mig på jobbet fick sina grav-penningar godkända. För då skrev inte chefen någon siffra ang tunga lyften. Jag försökte ringa förvaltningsrätten för att bara få detta bekräftat. Men den person som var ansvarig för mitt " ärende" var sjuk. Så jag ska ringa igen, en annan dag... Om jag orkar. De gör ju ingen skillnad idag. Felix är född och jag har föräldrapenning. De är bara SÅ irriterande. Så om de är någon som läser detta och är gravid, och ska ansöka om grav-peng. Se till att de inte skrivs några siffror vid tunga lyft. För står de under 20 kg, då får du inte igenom de....

Nu ska jag alldeles strax träffa läkaren för uppföljning av min astma utredning. Skriver kanske mer senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar