onsdag 26 oktober 2011

Ytterligare en jobbig natt :)

Igår kväll var det tom med svårt att få Felix att somna... brukar det inte vara. Jag brukar amma honom vid 20-tiden och sedan lägger vi honom i hans säng och där brukar han somna utan protester. Men inte i går kväll. Vet inte var klockan var när han väl somnade, närmare 23 skulle jag tro, och då i vår säng jag ammade honom till sömns. Sedan förskred natten som förra veckans värsta nätter. Jag gick mellan Ella och Felix säng. Felix hade svårt att somna om efter varje amning. Men eftersom Ella också var vaken och bara var lugn om jag låg med henne i hennes säng. SÅ fick Tomas ta Felix ( efter att jag ammat Felix) och jag låg i Ellas säng. Jag hoppas verkligen att Felix oro i natt berodde på sprutorna han fick igår. Jag längtar efter en natt när han bara vaknar för att äta, och sedan somnar om direkt efter amningen, och gärna att Ella sover hela natten i sin säng...

Tanden Ella slog i för två veckor sedan börjar ändra färg lite tycker vi. Hon verkar inte ha ont av det, men med lite otur får hon gå runt med en brun tand till dess att mjölktanden ramlar ut. Jag ringde iallafall tandläkaren eftersom han sa att jag skulle göra det om den började ändra färg. Känns inte som jätte akut eftersom hon inte verkar ha ont av det. SÅ den 22:e november ska vi till tandläkaren och visa upp hennes tand igen...

Nu ska jag passa på att plocka lite här hemma innan Felix vaknar. Han har sovit sen strax före halv elva, och nu är klockan tio över tolv. Ha en bra dag, kanske hinner med ett inlägg till dag, om kvällen blir lugnare än gårkvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar