måndag 17 oktober 2011

Du får sova med mig pappa...

Då prövar vi igen då. Ella mår mycket bättre nu. Hon har haft en bra dag på dagis, medans Felix och jag har vart hemma och kureerat oss. När vi satt och åt middagsa Ella någon om att hon tycker om pappa. Jag frågade då om inte pappa kunde få sova hos henne i hennes säng i natt ifall hon vaknar. " Pappa du får sova i min säng" säger hon. Jag testade henne igen nu i soffan; " ELla om du vaknar i natt, vem hämtar du då? " "Pappa" säger hon och tittar på Tomas och ler. Kan bara hoppas att hon kommer ihåg det i natt när hon vaknar :=)

Felix sover nu, har sovit sen runt halv sex. Var lite svårt att få honom att somna då, men tillslut så somnade han. Är egentligen ingen bra tid att sova, ser helst han somnar för natten mellan 19 och 20.30. Vet itne om han har gjort natt nu, och bara kommer att vakna till för att äta om några timmar?! Men nu är han sjuk. Vill så inte styra hans sömnen. Utan låter hon sköta det själv. Kan bara hoppas på att få sova några timmar i natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar