lördag 29 oktober 2011

Nytt försök

Natten som gick var över förväntan. Felix vaknade flera gånger, men lugnade sig när jag ammade honom. Här hemma hade det vart lugnt. Tomas gick och la sig vid halv tolv och sov tills Ella kom in vid 7.30 och sa " pappa det är ljust ute nu" där kan vi snacka om god natts sömn :-) Ella hade sedan sagt till Tomas att hon hade vart inne i vårt sovrum, men gått tillbaka till sin säng när hon såg att inte mamma och Felix var där. Hurvida detta är sant eller inte lär vi ju aldrig få veta. Men hur som så visar det ju hur medveten hon är om vad hon gör på nätterna. Min syster gav ett bra för slag när jag berättade detta som vi ska pröva. Vi har målat på en kartong, och varje morgon som Ella har sovit utan att komma in till oss, eller åtminstone nöjt sig med att Tomas sover med henne. Då får hon på morgonen klistra på ett klistermärke. När hon har 5 stycken klistermärken ska hon få en belöning. Första belöningen blir den omtalade " bajsboken" hoppas detta fungerar nu. Vi måste iallafall försöka. Måste visa henne att hon inte får sin vilja igenom bara för att hon skriker...

Idag på dagen har jag tagit en långpromenad i det härliga höstvädret. En bit av promenaden var ut med vattnet. Kände så tydligt vilken lugnade effekt vatten har på mig. Inte vatten som vattenpöl, eller Lea vatten, utan sjöar och hav. Jag stannade till på en liten höjd med utsikt över vattnet, solen speglade sig i vattnet och jag kände mig så tillfreds med allt. Det finns hopp om att vi ska få bättre nätter snart, livet är ganska härligt trots allt. Jag måste se till att det blir fler promenader ut med vattnet.

Ella och Tomas har vart på bio idag. Såg Alfons Åberg. Ella uppskattade det mycket. Tror nog Tomas uppskattade det också :-) kan nog bli en belöning, att få gå på bio, om hon lyckas samla tillräckligt med klistermärken :-)

Ikväll har Lina och Bobo vart över. Både Ella och Felix somnade snällt ikväll. Hoppas det fortsätter så här. För så här var det innan det började krångla. Föresten så har jag " ätit" mjölkprodukter idag. Felix fick även lite gröt idag ( innehåller mjölk) hoppas han inte reagerar något på det. Nu hoppas vi på en bra natt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar