torsdag 13 oktober 2011

Tandläkaren

Kom ut på en långpromenad igår fm. Skönt att få komma ut lite. När jag kommer hem möts jag av Ella illvrålandes, hon hade sprungit med en kloss i munnen ( Tomas såg ej detta). Och trillade.... Hon fick en ordentlig fläskläpp, och var otröstlig ett bra tag efter. En liten tandflisa lossade från ena framtanden. Hon ville inte tugga något efter detta. Blev gröt och välling för henne. Nu på morgonen fick hon en smörgås till frukost. Men det blev ingen smörgås " Gör ont i tanden mamma" Då ringde jag tandläkaren, så kl 11.55 ska vi träffa en tandläkare som ska titta på hennes tand.

Det bli ett återkommande ämne detta med nätterna. Men när det bara blir värre och värre för varje natt så blir man rätt trött :-( Inatt var Felix vaken mellan tolv och tre, och var missnöjd. Jag överdriver lite om jag säger att han skrek konstant dessa tre timmar, men inte långt ifrån. Han ville inte amma, skrek som mest när vi la ner honom. Tyst var han bara om man stod upp och gungade honom. Tror han är täppt i näsan. Nog det som stör honom. Tillslut tog vi upp honom och gav honom Alvedon. Då vaknade Ella och skrek också. Strax före kl tre på natten, man vill inget hellre än att få sova så står vi med 2 skrikande barn. Inget drömsenario... Samtidigt, det kunde ju inte bli värre iallafall. Jag gick in och la mig i Ellas säng, och Tomas lyckades strax efter detta få Felix också att somna. Felix vaknade igen efter ca 1 timme, men då gick det att amma honom och sedan somnade han om. I morse tog jag tempen på honom... 37.5 så lite förhöjd temperatur har han :-( Idag ska jag köpa näsdroppar till honom. Kan vi bara hoppas på en lugnare natt ...

Nu ska jag ta och göra mig i ordning. Ella och jag ska ju till tandläkaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar