söndag 23 oktober 2011

Bättre och bättre

Nätterna blir bättre och bättre, senaste 2 nätterna har tom vart bättre än innan han blev sjuk:-) igår kväll somnade han strax efter kl 20, vaknade vid 1.30 för att äta, och sedan vid 06, somnade och vaknade för morgon strax före kl 9. Ella sov hos mormor och morfar i natt, så det har vart en riktigt bra natt :-) bara att hoppas att detta håller i sig. Vi håller äntligen på att bli friska allihop. Vi hostar fortfarande alla fyra, men det kommer vi säkert att göra ett bra tag.

Nu är den här helgen över. Som vanligt när Tomas har jobbat, så tycker jag det är så skönt när söndagen börjar lida mot sitt slut, och det blir vardag igen. Hur mycket jag än älskar mina barn så är det lite jobbigt att vara själv med 2 småbarn från det att de vaknar till dess att det är dax att sova för natten.

Min kära syster och hennes sambo har köpt hus:-) radhus, inte jätte stort, men det ser hemtrevligt och mysigt ut. Har allt som man behöver som barnfamilj. Är så glad för deras skull. Samtidigt växer min egen huslängtan bara mer och mer. Men vi väntar iallafall tills vi båda jobbar igen. Vi har ju en rymlig och bra lägenhet. Men drömmen är ju ett hus ( Lina o Bobo hoppas att det är ok att jag nämnt det här? Nu är ju alla kontrakt påskrivna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar