lördag 1 oktober 2011

Morgonstund har guld i mun?

Fast jag hade gärna sovit ett tag till... Kvart i sju är väl egentligen inte så farligt, med tanke på att vi är småbarnsföräldrar. Men visst hade det vart skönt att sova ett tag till. Ella sover fortfarande inne i sitt rum, vilket hon har gjort hela natten utan problem. Men det är lite svårt att sovan när lilleman ligger i sin säng och övar för att bli operasångare. Nejdå han skriker inte. Han är hur nöjd som helst, men han håller på att testa / leka med sin röst, och han kommer upp i ganska höga toner vill jag lova. Låter j
Egentligen väldigt gulligt, men det gör det väldigt svårt att somna om:-)

Planen för idag om jag inte redan nämnt det är att Ella och Tomas ska åka och bada i simhallen. Felix och jag får nog stanna hemma och städa. Ikväll får vi gäster, Tomas bror Mats och hans sambo Natalie och hennes dotter kommer över ikväll, vi ska fura Ellas 3-årsdag ( 4 oktober blir vår tjej 3 år) Mats fyllde år för en dryg vecka sedan, så vi firar båda två ikväll... Men på tårtan kommer det nog stå Ella 3-år.

Lillemannen har börjat sänka sina toner något. Finns nog en chans att han faktiskt somnar om :-) jag ska nog sluta mina blå ett litet tag till, för snart vaknar nog Ella och då är det bara att stiga upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar