fredag 7 oktober 2011

Nattskräck...

Ella har senaste veckan vid ungefär samma tidpunkt; kl 22-23 någongång , plötsligt börjat gråta och skrika. Hon kommer inte ut ur sitt rum, och när vi går in till henne ligger hon fortfarande kvar i sängen. Hon blundar samtidigt som hon skriker. Har sökt på nattskräck på nättet, stämmer precis in på henne. Detta hände någongång i somras också, men då var det mitt i natten, runt kl 02, och det höll i längre än vad det gjort nu. Känns inte alls bra när hon vaknar så, men enligt det som står om nattskräck så lider inte barnet själv av detta. De kommer inte ihåg något av det dagen efter, och de är inte medvetna om att de skriker... Men det är ändå obehagligt att stå bredvid och inte kunna trösta...

Den här helgen är Tomas "jobbhelg" Men Tomas är sjuk så det blir inget jobb för honom i helgen. Jag och barnen ska troligtvis åka ut till " landet" över dagen tillsammans med mina föräldrar så Tomas kan få lite lugn och ro och vila upp sig hemma. Ella och jag hostar också en del, men vi mår bättre än Tomas. Det märks att det är höst nu. Det hostas lite överallt...

Idag har jag vart på IKEA. Tänk att man aldrig kan åka dit och "bara" köpa det man åkte dit för :) jag skulle köpa förvaringslådar till barnens urvuxna kläder. Men fick även med mig; ett par blockljus, ett överkast till Ellas säng, dl-mått mm, och lite saker till Ellas rum. Felix var inte överförtjust i att vara på IKEA. Var svårt att få honom att somna i vagnen, och inte sov han så länge heller, men det tog han igen på em :) Han somnade i bilen påväg hem strax efter kl 14, vaknade till när jag flyttade över honom till sängen, men somnade om snabbt och sov till strax efter kl 18 :-)

Än så länge har jag INTE fått vakna med de där leendet på läpparna som jag nämnde tidigare, kanske den här natten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar