onsdag 12 oktober 2011

Godmorgon...

Ca 20 min fick jag ligga i min säng igår innan Ella vaknade :-( Fick sova någon timme innan det var dax att vakna igen... Då var det Felix tur. Ammade honom och la sedan ner honom i hans säng. Gick Inge vidare. Höll på i över 1 1/2 timme att försöka få honom att somna om. Han jollrade, småskrek, han kom helt enkelt inte till ro. Prövade med nappen, prövade amma lite till, bytte blöjan mm, men inget hjälpte. Tillslut prövade jag samma som natten innan... Gav honom lite ersättning, efter de somnade han om... sov sedan i 4 timmar innan han vaknade igen. Då ammade jag honom, och sedan somnade han om snabbt. Men varför kunde han inte somna om i natt? Räcker inte min mjölk längre? Måste nog köpa hem lite mer ersättning, om han ska fortsätta så här. Vid 6 månader kan man börja med välling. I början av november är Felix 6 månader. Då ska vi försöka med välling som kvällsmål. Jag hoppas SÅ att han ska sova bättre då...

Ella sov lite lugnare i natt. Vaknad strax före kl 08. Tempen visar 37.2, och ögonen ser mycket bättre ut än igår. Då väcks hoppet... Nu kanske det vänder. Men hostar gör hon fortfarande, och hon brukar inte ha så hög feber på morgonen, är på em/ kväll som hennes feber brukar stiga :-( Så vi får se hur hon mår ikväll...

Är fint väder idag med. Kanske Felix och jag kan komma ut på en promenad idag också?!?
Nu är det dax frukost....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar