tisdag 11 oktober 2011

SÅ trött...

Efter 2 nätter med fruktansvärt dålig sömn känner jag mig trött, lätt irriterad och tålamodet är inte på topp. Ja självklart finns det de som har det mycket värre, men just nu struntar jag fullkomligt i det. För vi har det jobbigt nog här hemma. Inatt skullevi pröva en ny variant. Eftersom Ella är väldigt mammig på nätterna så skulle hon få sova i Tomas säng, och Tomas skulle sova i Ellas säng. Med facit i handen var det inte alls någon bra ide. Ella kom in till oss strax före kl tolv. Hon sov sedan oroligt och hostade mycket. När sedan Felix vaknade för att äta, blev det bara värre. Han var då lite täppt i näsan, så han hade svårt att ammas. Efter ett tag gick jag upp och hämtade en flaska med ersättning, och då gick det bättre. När Felix väl lugnat ner sig så vaknade Ella till och skrek " vill inte ha den" Vilken den? Täcket? Blöjan? Hon får inte sova i vår säng utan blöja, för vi har ingen plastade frotté i sängen. Till slut tappade jag tålamodet med henne, dessutom var jag orolig att hon skulle väcka Felix också, så då lyfte jag upp henne, gick in i hennnes rum och lämnade henne till Tomas, och stängde sedan dörren. Efter det blev sömnen något bättre. I natt får det nog bli att jag går mellan vårt rum när Felix behöver ammas, och Ellas rum. Suck, Ella hade precis innan den här förkylningen gjorde entré börjat sova i sin säng hela nätterna. Nu är vi tillbaka på ruta ett igen, eller snarare på minus. För innan gick det även bra att Tomas följde med in till henne... Kan vi inte alla få bli friska snart. Jag hoppas verkligen att Felix klarar sig, och att det som var i natt var en engångs företeelse...

I morgon är det dax för sista gången på babysimmet, lutar nog åt att vi inte kommer att komma iväg på det i morgon :-( Vi ska gå fortsättningskursen som börjar onsdagen därpå. Tilldess får vi verkligen hoppas att vi är friska allihop...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar