söndag 9 oktober 2011

Titta månen...

Blev ett ganska hastigt avslut på vistelsen ute på landet. Ella var inte alls på humör, och dessutom kändes hon varm, så hon hade helt säkert strax över 38 grader i temp. Så efter middagen sätter jag mig i bilen med barnen, med en förhopping om en lugn biltur, och att båda barnen skulle orka hålla sig vakna tills vi kom hem för att få sina "nattmål" Ella sin välling, och Felix skulle få amma innan han somnar för natten. Dessutom ville jag helst komma iväg innan det blev mörkt. Är ingen belysningen innan Åkersberga, och dit tar det ungefär 20 min. Så strax efter kl 18 var vi påväg. Felix höll sig lugn till en början. Men Ella började protestera nästan så fort jag startade bilen. Ingen illvrål, men hon satt och små skrek i bilen. Strax efter Åkersberga blev det tyst... Jaha ja då somnade hon trots allt. Inte så mycket att göra åt, hon behövde det säkert... DÅ satte Felix i gång istället, och han skrek rätt ordentligt ett tag. Men lugnade sig efter ett tag... Men han somnade inte. Jag sitter godan ro och kör, helt säker på att Ella somnat där bak när hon plösligt säger " Titta månen mamma" Hm plötsligt på ett mycket bättre humör, kanske somnade hon till ett tag, men vaknade när Felix började skrika. Vem vet. Men när jag stannade bilen hemma var båda barnen fortfarande vakna, men ingen av de var på något vidare bra humör. SÅ det blev till att göra välling lite snabbt, efter vällingen somnade Ella ganska snabbt, sedan amning av Felix, även han somnade snabbt i sin säng efter "nattmaten" Då var det Tomas och jag kvar. Pratade lite och åt lite mögelost, mums. MEn dröjde inte så länge så sov vi också i soffan... Natten sedan var som det senaste nätterna har varit,( borsett fårn att Tomas låg och temp frossade i sängen medans hans feber steg) så jag sov några timmar i Ellas säng, innan det var dax att byta tillbaka till vår säng för att amma Felix... Vid kl 7 ca kom ELla in till oss, men då låg Felix ändå och jollrade i sin säng, så då fick Ella krypa ner under mitt täcke så låg vi så till strax före kl 8, för då hade Felix tröttnat på att ligga i sin säng. Då var det bara att kliva upp...

Tror att det är något fel på våra termometrar som vi har hemma. På mig visar den 35.5 ( kanske stämmer, för jag har ingen feber, men borde kanske ha lite högre temperatur än så?) PÅ Ella visade den 36.6, och då kändes hon varm. Jag skulle gissa på att hon då hade iallafall närmare 38 grader. Men hur som så får hon var hemma från dagis iallafall i morgon. Tomas mår lite bättre idag än han gjorde i natt. Men han blir nog hemma från praktiken i mmorgon också, får se hur vi mår i morgon. Än så länge har jag och Felix klarat oss bäst. Jag är lite hostig och lite snorig, men inte värre än att jag skulle ha gått till jobbet om jag inte vart mamma-ledig. Hoppas att det inte blir värre än så här...

Nu är verkligen hösten här, i morse var det inte många plusgrader ute. Dessutom kommer alla förkylningar nu. Tänker med fasa på alla virus och bakterier som avlöste varandra förra hösten / vintern, ffa för Ella. Det var ögoninflammation, öroninflammation, tre dagars feber mm. Hoppas verkligen att vi ska klara oss bättre denna höst/vinter...

Nu ska jag fortsätta rensa barnkläder, passa på nu, när Felix sover och Ella sitter i sin säng och tittar i en bok. Jag försökte läsa en bok för en tidigare, men det går så där då den lilla tjejen ska prata hel tiden om allt möjligt...

Ha det gott på återseende :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar