lördag 8 oktober 2011

Jobbig natt :-(

Jag vaknade inte direkt med något leende på läpparna idag. Felix vaknade som vanligt 2-3 ggr i natt och därimellan vaknade Ella också. Första gången hon vaknade var klockan ca 2. Först var hon ledsen, ville absolut inte ha blöjan på sig. Tillslut gav jag upp och lätt henne ta av sig blöjan. Efter det ville hon ligga och prata. Men efter ca 1/2 timme somnade hon. Jag gick då in och la mig i vår säng. Fick sova 2-3 timmar sedan var det Felix tur. Hinner bara amma klart honom så vaknar Ella igen. Jag skyndade mig in till henne för att inte hon inte skulle hinna in till oss och se att Felix var vaken för då hade vi inte fått någon av dem att somna om, och klockan var bara Strax före kl 06. " Jag vill sitta i sossan mamma" Snark det hade jag absolut inte lust med. Sa till henne att det fortfarande var mörkt ute... Då ska man sova. Försökte få henne att kissa åå toaletten eller pottan. Hon hade ju inte haft blöja på sig på flera timmar. Men då lyckades jag faktiskt få sätta på henne blöja, och sedan sov hon till strax före kl 08. Felix vaknade vid ca 7.30.

Efter lunch åkte jag och barnen ut till landet med mina föräldrar så fick Tomas vara hemma och kureera sig. Både Felix och Ella somnade i bilen. Båda vaknade när vi kom fram. Ella vaknade på ett allt annat ett strålande humör. Höll i sig ganska länge. Men hon är ju inte heller helt pigg. Hostig och snorig, ev har hon lite feber också, får ta en temp på henne när vi kommer hem. Jag hoppas på en lugnare natt, men det är kanske inte så mycket att hoppas på med tanke på att Ella inte mår jätte bra. Men hoppas kan man alltid göra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar