onsdag 19 oktober 2011

Jobbiga nätter...

Har haft några riktigt jobbiga nätter nu. Felix har sovit dåligt, äta flera gånger per natt, och har väldigt svårt att somna om efter att han ammat. Ingenting talar för att detta ska bli en bättre natt. Han vaknade till runt kl 22. Jag tog då upp honom och ammade honom och nu ligger han i sin säng och protesterar. Inga illvrål, men visst skriker han. Själv sitter jag här bredvid hans säng, spel dosan spelar för fullt, jag har försökt ge honom nappen, men den vill han inte ha. Får se hur många timmar det tar innan han somnar. Jag är så trött på dessa nätter nu. Jag är i STORT behov av sömn. Mina föräldrar har lovat att de kan ta Ella en natt i helgen, då har vi "bara" Felix att koncentrera oss på...

Idag har jag vart med Ella på BVC på 3-års kontroll idag. Ella är nu 99.5 cm lång och väger 13.6 kg, hon följer sina kurvor... En kurva över medel på längden, och en kurva under medel på vikten. Hon fick även rita lite och titta på några bilder och berätta om bilderna. Gick bra. Nästa besök för Ella på BVC är 4-års kontrollen. Måste sluta nu, nu är båda barnen vakna och missnöjda. Lutar åt ännu en mardrömsnatt, hur länge orkar man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar