tisdag 11 oktober 2011

Hålla pappas hand

Vi försöker få Ella att acceptera att Tomas sover inne hos henne istället för att jag ska behöva springa mellan rummen för att amma Felix när han vaknar. Vi har pratat om det en hel del nu på kvällen. Att om hon vaknar ska hon komma in till vårt rum och hämta Tomas. Jag frågade henne när jag sa godnatt till henne vad hon ska göra om hon vaknar på natten? " hämta pappa, hålla pappas hand" Nu är klockan halv elva och jag ligger i hennes säng. Tomas gick in hit när hon vaknade och skrek. Men då skriker hon bara ännu mer, och ropar på mig. Detta lär bli ännu en natt med dålig sömn :-(
Som om det inte vore nog med att hon har feber, hosta och är snorig... Så börjar det kladda i hennes ögon... ÖGONINFLAMMATION. Minns med fasa ögoninflammationen hon hade förra vintern. Fick ögonsalva på VC, men då blev det bara ännu värre. Ena ögat svullnade upp, såg rätt läskigt ut. Hoppas verkligen att det inte behöver gå så långt denna gång. Imorgon blir det att tvätta örngott och hennes snutte. Usch är så trött på detta nu, kan hon inte bara bli frisk? Just nu känns det inte ens som vi går åt rätt håll. Känns som att hon blir sämre för varje dag:-(

Positivt idag, ( måste komma ihåg det positiva också ) Felix och jag kom ut på en lång härlig Höstpromenad. Var strålande sol, och 5-10 grader ute. Gick hemifrån vid 13-tiden, Felix somnade vid halv två. Vaknade strax före kl 17 :-) Sista timmen stod vagnen på balkongen.

Nu sover Ella. Tror jag ska försöka smita in till vår säng. Får se hur länge jag får sova där? Om jag ens lyckas komma dit... Natti natti, hoppas på några timmars sömn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar