onsdag 5 oktober 2011

Grattis 3-åringen

Igår fyllde vår älskade dotter 3 år:-) 3år sedan Tomas och jag blev föräldrar för första gången. Tänk att den lilla bebisen jag då fick upp på mitt bröst nu har blivit en go, härlig och trotsig 3-åring. En tjej med mycket vilja och otroligt envis. En oftast snäll och omtänksam stora syster till sin lille-bror. Att se de 2 tillsamman fyller mitt hjärta med kärlek. Jag älskar mina två barn ( trots dålig sömn och vidrig trotsutbrott) mer än någon annan.

Varje kväll innan jag går och lägger mig hoppas jag att detta ska vara natten då vi får sova hela natten. Den morgonen vi vaknar upp vid kl 07 och inte har blivit väckta någongång under natten kommer jag att vakna med ett stort leende på läpparna... Men de lär nog dröja. Felix vaknar fortfarande 2-4 ggr / natt. Ella har senaste veckan sovit hela natten i sin säng. Men hon har vaknat upp och skrikit runt kl 22. Tror det är " nattskräck" för man får inte kontakt med henne, och efter ca 5-10 min gråt och skrik så lägger hon sig ner och somnar om, och sover sedan hela natten... Håller tummarna för att detta kanske blir natten som jag får vakna upp med ett leende kl 07?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar