lördag 3 december 2011

Mysmorgon

Felix har sovit lite oroligt i natt igen. Tror att det är någon utvecklingsfas igen. För han sover lugnt så länge han får ligga bredvid mig i sängen. Men om jag efter att han ammat klart försöker flytta över honom till hans säng så blir han ledsen/arg och börjar skrika. Han vägrar ta nappen. Ganska snabbt ger jag upp och tar tillbaka honom till vår säng, och då blir han nöjd och somna relativt snabbt. Ella har sovit i sin säng hela natten, utan att komma och hämta Tomas. Strax före kl 6 kom hon in hit. Jag lät henne då lägga sig i Tomas säng. Då hade jag Felix på ena sidan av mig och Ella på andra. Felix sov och det tog inte allt för lång tid innan Ella somnade också. Skönt, så fick jag sova lite till. Runt kvart över sju vaknade Felix, och runt halv åtta vaknade Ellaav Felix joller :-) Nu ligger vi här alla tre och myser. Tomas jobbar idag :-(
Det blir mindre och mindre amning nu. Jag ammar oftast bara på morgonen, kvällen och natten. Om jag slapp nattamningen så skulle jag tycka att detta var perfekt. Han äter vanlig mat till lunch, fruktpuree eller liknande till mellanmål, och gröt till middag, och sedan amning innan han ska sova. Sedan blir det FLERA amningar under natten.

Idag ska vi på adventsfika hos Jill och hennes föräldrar. Ella blir alltid lika glad när jag nämner att hon ska få leka med Jill. När de väl träffas hinner de bråka flera gånger innan det är dax att åka hem :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar