onsdag 28 december 2011

0,83

Just nu känns det som att jag kommer att få amma Felix på nätterna LÄNGE. Vi försöker, varje kväll när han vaknar vid 22-23 tiden försöker vi med välling, men han vill bara inte. I går gick det lite bättre, för då prövade vi att skedmata honom med välling, och då gick det bra,( blir ju förvisso inte så stor mängd när man ger med sked) så tydligen är han inte helt anti vällingen. Vatten dricker han utan problem ur nappflaskan, så det är kombinationen; välling + nappflaska han inte gillar.

Idag på fm var jag iväg och tränade med en kompis. Var ett bra, men riktigt jobbigt pass. På SATS hemsida kan man se hur många gånger i veckan man i snitt har tränat på en 12-veckors period. Mitt snitt är 0,83. Med andra ord, inte ens en gång i veckan. Alldeles för lite. Förstår också att jag itne kommer att hinna träna lika ofta som jag gjorde innan vi fick barnen, men 2-3 ggr/ vecka hoppas jag iallafall kunna få till.

Tomas är fortfarande sjuk. Hoppas verkligen att vi andra klarar oss. Förra året låg jag i magsjuka på nyårsafton. Vill absolut inte ha en upprepning på det. Planen för nyår är att Mats, Natalie och hennes 7-åriga dotter ska komma hit och fira nyår med oss.

Igår skickade jag in min ansökan om att få skjuta upp min plats på dsk-utbildningen. Så nu är det bara att vänta och se. Om inte annat så får jag söka om till hösten.

Nu ska jag ta och bada Felix. Sedan är det dax för nattning av båda barnen och sedan lägger sig lugnet över oss tills Felix vaknar igen vid 22-23 tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar