måndag 12 december 2011

Jobbig natt :(

Natten som gick var ingen höjdare. Felix sov riktigt oroligt. Vaknade flera gånger, var ledsen, svår att trösta. Inte ens amning dög. Tror att Tomas blev tyckte det var ganska skönt när Ella kom in och hämtade honom vid 3-tiden inatt. För då fick han sova, utan att behöva höra på Felix. Tillslut slocknade iallafall Felix också, vaknade till vid kl 7, då ville han amma, och sedan somnade han om. Då borde jag ha gått upp. Men jag var SÅ trött efter natten, så även jag somnade om. Vaknade sedan runt tjugo över åtta. Då sov både Ella och Felix fortfarande. Så det blev ordentligt stressigt på morgonen. Som tur var vaknade Ella på ett strålande humör.

Jag har hälsat på en kompis idag. Hon bjöd på lunch och visade smycken som hon säljer. Hon säljer smycken för Amanda Egilsson. Jag hade verkligen inte tänkt köpa något. Men jag har länge suktat efter det halsband hon har. Hm, jag kunde inte står emot. En fin silverkedja, med två namnbrickor. På den ena står det Ella och hennes födelsedata, och på den andra står det Felix och hans födelsedata. Jag blev verkligen helt kär i det halsbandet. Hon har "hempartyn då hon säljer dessa smycken. Jag kommer framöver att hålla ett sådant party här hemma. Hojta till om ni är intresserade, självklart är det INGET köptvång. Bara kul att ses :)

Efter dagis kom min syster över med Alma ett tag. Är så glad att jag har en sån underbar syster. Tack Lina för pratstunden och förståelsen idag. Hoppas att ni kommer över på ons.

På ons är det Lucia firande på Ellas dagis. De har valt att ha luciafirandet dagen efter Lucia för att kunna ha luciatåget inne. Om alla 5 avdelningar ska ha Lucia tåget samtidigt så blir det ur brandsynpunkt alldeles för mycket folk. Jag tycker att det är bra. Minns tydligt förra lucia då vi var ute, då var det mycket kallare än iår. Barnen stod med overaller och lucia linnet, eller tomtedräkten mm över overallerna. Jätte sött i-och-för-sig men de såg inte helt bekvämt ut :)

Nu är det dax att börja med nattningen av barnen. Tomas jobbar idag, så han kommer hem rnt halv åtta. Trevlig kväll på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar