söndag 11 december 2011

Sovmorgon

Klockan visar nu 8.32, som småbarnsförälder är det SOVMORGON. Jag har i-och-för-sig vart vaken sen klockan 08 ca då Felix vaknade, men även de är sovmorgon :-) Ella däremot sover fortfarande. Vi var hemma hos Tomas bror igår. Vi var hemma strax före kl 22, och då var Ella fortfarande vaken.( kan bero på att hon somnade i bilen påväg dit id 16-tiden). Men väl hemma somnade hon snabbt i sin säng. Felix däremot somnade i bilen, och fortsatte sova gott när Tomas la honom i hans säng. Annars har natten vart som den brukar. Ella kom in och hämtade Tomas, Felix började natten i sin säng. Men under natten flyttar han över till vår säng och blir sedan kvar där...
Jag förstår inte hur jag ska kunna sluta amma honom på nätterna? Han SKRIKER högt när han vaknar, vägrar nappen, tårarna rinner på hans små mjuka röda kinder, och han lugnar sig inte förens han ligger bredvid mig i sängen och ammar. Jag/ vi har försökt ska ni veta. 5- min metoder, sitta bredvid och smeka honom i ansiktet mm. Men han lugnare sig INTE förens han kommer till mig. Är det möjligt att han är hungrig? Efter 1/2 år sägs det att bebisen inte ska behöva äta på nätterna. Men det verkar inte som Felix vet om det.

Tomas försökte precis ge Felix lite välling med nappflaskan, men det gick som vanligt Inge vidare. Så snart är det dax att amma honom igen.

Nu är klockan 9 och Ella sover fortfarande :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar