lördag 10 december 2011

Hoho finns det några snälla barn här?!

Ella har lekt tomte här hemma. Jag berättade för henne vad tomten brukar säga. Efter det går hon runt här hemma och säger med så mörk röst hon klarar av " hoho, finns det några snälla barn här?" Låter så sött. Kan knappt hålla mig för skratt. Ska bli väldigt spännaden att se hur hon reagerar när den "riktiga" tomten kommer på julafton. Han kanske tom kan hoppas på en kram :)

Idag skulle jag äntligen komma iväg på ett step pass. Jag har inte vart på det sedan en bit in i graviditeten med Felix. Fick från ca v 20-25 problem med foglossning och då blev det ingen STEPUP. Så det är nog drygt 1 år sedan jag var på det sist. Förväntningarna var höga. Var en ledare jag inte sett tidigare. Det var superkul, hon hade bra musik och roliga och lite svåra steg. Var som sagt super kul tills lite mer än halva passet hade gått, då högg det plöstligt till ordentligt i bäckenet, stannade till ett tag, och försökte sedan igen. Men ICKE. Det gjorde alldeles för ont i bäckenet... Och jag som längtat så. Pratade med en annan ledare på SATS som jag vet jobbar som sjukgymnast. Hon tyckte att jag skulle vänta med STEP iallafall till jag slutat amma helt. För så länge man ammar är man mycket mjukare i lederna, så risken är större attman skadar sig. Åh jag som längtat så mycket efter dessa pass. Får väl snällt vänta några månader till :(

Nu har vi möblerat färdgit här hemma. Så nu finns det ett ledigt rum där Felix får flytta in snart. Inte riktigt än, men snart. Är rummet bredvid vårt, så det blir inte så långt att gå. Vill införskaffa en fotölj till de rummet först, så att jag har någon stans att sitta och amma honom på nätterna när han vaknar, för det kommer han nog att fortsätta med ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar