söndag 4 december 2011

Snart blir det vinter...

Var inne på en väder sajt och tittade hur vädret ser ut. Kanske vi snart kan få lite snö:-) Ser ut som det redan i morgon blir minusgrader, på ons kan det komma snö, och den ligger nog kvar iallafall till lucia. Kanske trots allt kan hoppas på en vit jul.

Felix har just nu ett väldigt stort behov av närhet. Han sover som bäst om han får ligga bredvid mig i vår säng, desto närmre mig han ligger desto bättre sover han. Bäst sover han om han får ligga i samm ställning som när han ammar. Mysigt, men jag sover faktiskt bäst när han ligger i sin säng. Jag undrar när min lilla prins ska börja sova HELA nätterna igenom?!?

Igår blev en heldag. Vi åkte hemifrån vid elva tiden, var hemma igen först vid 20-tiden. Därimellan hann vi vara hos min syster ett tag, adventsfika hos några kompisar :-) Vart en lyckad dag.

Idag är planen att vi ska träffa en kompis, även hennes man jobbar vissa helger, men han jobbar " bara" var fjärde helg. Hon har också 2 barn. 2 pojkar, den stora är jämngammal med Ella och hennes minsta är ett år äldre än Felix. Har inte bestämt än vad vi ska hitta på. Får se lite hur vädret blir idag.

Just nu ligger vi i sängen, jag, Ella och Felix, snart dax att gå upp. Ella vaknade strax efter kl 8 idag, och Felix vaknade när Ella kom in hit, så idag blev det lite sovmorgon. Ella har nyss fått sin välling, ska ta och ordna lite frukost till mig själv nu. Ha en bra dag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar