tisdag 20 december 2011

Julgran.





Senaste bilderna. :)

Jag flyttade hemifrån 1999, eller flyttade och flyttade, jag flyttade till Skövde och började plugga till sjuksköterska då. Bodde hemma hos mamma och pappa under jul och sommarledighet. Så de kanske inte riktigt räknas. Kom tillbaka till Sthlm efter avslutade studier hösten 2002. Sedan dess har jag iallafall haft eget boende även över jul. Alltså i 9 år. Och detta är 1:a julen som jag/vi har en riktig julgran. Innan Tomas och jag flyttade ihop så hade jag nog ingen gran allt. Efter att vi flyttade ihop så har vi haft en relativt liten platsgran, kanske 1 meter hög vissa år, och vissa år har vi inte haft någon. Men iår har vi en RIKTIGT julgran. Känns super mysigt. Jag erkänner villigt att det är Ellas förtjänst. Sedan de satte upp gran på dagis ( plastgran i-och-för-sig) så har hon pratat om att hon vill ha en julgran. Dessutom hade vi alltid ( som jag minns det iallafall) riktig julgran hemma. Det ända jag inte riktigt gillar med det är tanken på hur många små läbbiga kryp vi nu helt frivilligt har släppt in i vår lägenhet?!? Har redan sett en spindel i granen. Det tog min underbara man bort, nej han dödade den inte. Även fast han för min del gärna hade fått göra det. Den släpptes ut på balkongen. Återsåtr att se hur många fler kryp jag hittar innan den åker ut i januari?!

Förra året fick jag ett presentkort på massage av Tomas och min bror. Har vetat om att presentkortet legat i en låda och tänkt att snart ska jag boka tid. Men hann aldrig med det innan Felix föddes, och när han var riktigt liten kom jag heller inte iväg. Vågade inte riktigt lämna honom. Visste aldrig när han skulle vilja amma igen. UNder hsöten har det vart fullt upp med annat, så jag har inte tänkt på det. Igår hittade Tomas det i en låda när han letade efter något annat. Presentkortet var giltigt tom 2011-12-20. Hoppsan, inte mycket tid till goda. Ringde och försökte boka tid. Men de hade inga lediga tider på 1 timme, och det gick absolut inte att förlänga det heller. Så jag bokade en 1/2 timmes halv kropps massage istället, och skulle sedan få köpa produkter för de som blev över... Kl 15 hade jag tid. Så Tomas fick vara hemma själv ett tag med båda barnen. Felix somnade innan jag hann åka iväg, han sov fortfarande när jag kom hem. Så Tomas och Ella hade haft det ganska lugnt :) Massagen då, jag brukar tycka att det är skönt att få massage... Men detta gjorde mest ont. Vet inte om hon var mer hårdhänt än jag är van, eller om jag är väldigt spänd i musklerna men direkt skönt var de då rakt inte. Då var timmen efter när jag gick runt lite i centrum och köpte lite julklappar värd bra mycket mer. Var länge sen jag gick runt i någonstans utan barnvagn. Kändes riktigt lyxigt.
Köpte för en dryg månad sedan ett par stövlar på stadium ( Tack Carro för tipset :)) Stod och tvekade mellan 2 strl när jag skulle köpa dem. Men tillslut tog jag ett par svarta i strl 39, har alltid haft strl 39 förrut. Men efter att ha gått i dem några gånger insåg jag att detta skulle inte hålla hela vintern... De klämmde i tån... SOm tur är har jag en underbar mamma som har något mindre fötter än mig. På henne satt de perfekt, samt att hon gillade stövlarna. Så hon köpte dem av mig lite billigare än jag köpt dem i affären. Efter det har jag letat efter några andra skor. Men inte hittat några jag gillar för ungefär samma peng ( man blir knappast rik av att vara mammaledig) Idag efter massagen gick jag in på stadium De hade några sådana stövlar kvar... Inte många, men faktiskt ett par i strl 40. De satt perfekt. Förstår inte varför jag inte tog strl 40 på en gång? Men de var ett par vita. DE svarta var slut. Insåg där och då att jag nog faktiskt tyckte de vita var snyggare iallafall. Så jag köpte de. Får se hur de ser ut efter några promenader ute. Dessutom hade de 20 % rea för medlemmar på Stadium idag. Så de blev tom lite billigare. :)

I morgon ska Felix och jag in till stan och hämta halsbandet som jag beställde förra veckan. ( Amanda Egilsson) Längtar efter att få ha det på mig. Tror det kommer att bli ett halsband som jag ALLTID kommer att bära på mig. Kommer nog att lägga ut en bild på den här sedan.

Idag blev det ett ego-inlägg märker jag. Har inte skrivit mycket om barnen mest om mig själv :) Fast det händer inte så ofta, så ni står nog ut. Jag lovar skriva mer om barnen i nästa inlägg.
Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar