lördag 24 december 2011

God jul.

Så var de julafton... Jultomten har vart här i natt och lämnat varsin julklapp till Ella o Felix under granen:-) nu är klockan halv nio, Jaghör att Tomas o Ella är uppe. Men de har inte vart vakna mer än max 10 min. Felix ligger o sover bredvid mig. Men han har faktiskt INTE sovit hela natten i min säng. Efter att jag skrev i går så somnade han tillslut i sin säng. Tomas tände en liten lampa i rummet, och då lugnade han sig, vi lät lampan vara tänd ett tag. När vi sedan släckte den ( han somnade inte medans lampan var tänd) så var han nöjd med de. Inge mer skrik, när jag gick o la mig strax före kl 1 så sov han. Jag fick iallafall några timmars sömn själv i sängen innan han vaknade igen strax efter kl 4. Efter de blev han kvar i min säng...

Vi ska fira julafton hemma hos mina föräldrar. Ska vara hos dem vid 14-tiden. Ska bli roligt att se hur Ella reagerar på tomten i år. Förra året blev hon rädd för tomten, så stackars tomten blev inte kvar länge. Om man frågar henne nu vad tomten ska få av henne svarar hon " en stoj kjam" Hör henne nu ute ivardagsrummet " pappa,snart kommer tomten" kanske kommer tomten trots allt få en kram ?!
Ella kom nyss in hit. Gav mig en kram o sa " mamma, snart kommer tomten , den riktiga tomten" så de så alla vänner, snart kommer han... Den riktiga tomten.... God jul önskar vi er alla :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar