tisdag 13 december 2011

Bättre natt :)

Haft en riktigt bra natt. Felix vaknade osm vanligt. vid halv elva på kvällen. Jag ammade honom. Han var lite kingig sedan när jag la honom i hans säng. Men då visste jag att han inte var hungrig. Tog max 5 minuter och sedan sov han. Tog max 5 min till så sova även jag. När Ella kom in till oss vid 4-tiden vaknade jag med ett ryck. Var är Felix??? Han sov fortfarande gott i sin säng. Strax före kl 5 vaknade han och ville amma. Han sov alltså utan att vakna mellan 23 och 05. Wow, hoppas att detta är ett beteende som är här för att stanna. Efter den amningen var han vaken ett tag, men somnade sedan om och sov till strax efter kl 08. Återigen sovmorgon, Ella vaknade inte förens vid vid tjugo över åtta. Igen blev det en lite stressig morgon.

Lucia idag. Men Ellas dagis firas det som jag nog nämnt tidigare först i morgon. Ska bli så mysigt att se henne i lucia tåget. Lucia sångerna övar hon på för fullt här hemma. Låter så sött.

Felix och jag har träffat mammagruppen med deras bebisar. Bjöds på glögg och luciafika. Att försöka gå ner i vikt den här tiden på året är nästan omöjligt. Försöker, men får ta tag i det ordentligt efter nyår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar