torsdag 15 december 2011

Wow :-)

Efter lucia firandet på Ellas dagis igår så följde Lina med hit. Bobo kom också efter jobbet. Vi köpte hem mat. En riktigt trevlig kväll med andra ord. Ella somnade som vanligt utan problem mellan19.30 och 20. La Felix vid halv åtta efter att jag ammat honom. Han vaknade första gången vid 21- tiden, men somnade om efter att Tomas satt igång speldosan ovanför hans säng. Vid 23-tiden var det dax igen. Men då lugnade han sig inte av speldosan. Jag vill verkligen få bort nattamningen nu. Enligt BVC ochvad man kan läsa på nätet om bebisars sömn så från 6 månader behöver de inte amma på nätterna. De ska då klara sig på det de äter på dagarna. Så jag försökte; 5- min metoden, försökte med nappen, klappa på honom, tog upp honom och försökte lugna honom, försökte med nappen men den vägrade han att ta. " vill han inte äta?" säger Tomas... " Vill han säkert,men jag vill inte längre amma honom på nätterna" svarar jag. "
Pröva ned välling då" säger Tomas. Egentligen vill jag inte det heller. För vill helst helt komma ifrån nattätandet. Å andra sidan var det värt ett försöka, om han nu var så hungrig så borde han ta nappflaskan med välling också?!? Gjorde vällingen tunn. Gjorde på 2 dl vatten, då ska man blanda i 5 msk välling, men jag tog bara 2, och 1 msk ersättning och kryddade det hela med lite lite strösocker.... Skam den som ger sig. Han drack det:-) inte allt, men lite mindre än hälften fick kan i sig. Blev så glatt överraskad så jag tyckte han kunde få amma också när han vart så duktigt :-) närjag ammat klart artikeln klockan runt 0.30. La honom då i hans säng. Han protesterade i max 1/2 min sen somnade han och sov till kl 6. Då ammade jag honom och efter det fick han ligga kvar bredvid mig och sov till ca 8. Jag känner mig verkligen utsövd:-) klockan är halv nio nu, måste ta och väcka Ella. Blir ytterligare en stressig morgon....

Ett sista tillägg är att det just nu går riktigt bra med mat på dagen för Felix. Jag ammar honom bara; kväll, natt och morgonen nu. På dagtid får han mat

På schemat idag: träffa gammla mamma-gruppen från när Ella var liten. Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar