söndag 6 november 2011

Trött

Just nu känns det som jag alltid kommer att vara trött, vi har haft så lång tid med dåliga nätter, så jag minns knappt hur det var att bara vakna någon/ några gånger per natt för att amma och sedan somna om. Först var det förkylningen som förstörde vår nattsömn under 1-2 veckor, sedan fick Felix öroninflammation, och nu tror jag han har fått problem med magen efter antibiotikan :-( Längtar verkligen efter en "bra" natt. Det positiva just nu är att Ella iallafall är nöjd med att Tomas sover i hennes säng, så jag slipper springa mellan sovrummen, alltid något :-)

Söndag idag, Tomas jobbhelg. För varje helg som går blir jag bara mer less på hans arbetstider. När alla andra ser ges emot helg, så känner jag mig bara trött när dessa helger närmare sig. Skulle väl kännas ok om det inte var så ofta, men det är varannan helg. Alldeles för ofta tycker jag. Dessutom har han så långa arbetspass. Han går hemifrån (oftast) innan barnen vaknat, och kommer hem lagom till läggning. Nu är det "bara" ca 4 timmar kvar tills han kommer hem...

Just nu är vi ute, är på gården till Ellas dagis. Felix sitter i sin vagn. Vi har precis bytt till sittdelen i hans vagn. Han börjar bli stor, eller det kanske är att ta i lite, men större och större blir han :-)

1 kommentar:

  1. Skönt att Ella verkar lite lugnare nattetid! Det är kanske som du skrev i ett tidigare inlägg, syskonsvartsjuka... Hoppas ni är friska på onsdag, vore skoj att ses på simmet igen! /Helene

    SvaraRadera