måndag 7 november 2011

Slarvig???

Jag får skylla på att jag är 2 barnsmamma som har sovit alldeles för lite den senaste tiden. Vi köpte ny bil i maj, en SAAB. NÄr vi köpte bilen fick vi en väldigt fördelaktig prova-på-försäkring hos IF som gällde 1/2 år. Nu har det gått ett 1/2, och jag ( ja faktiskt jag, Tomas har inte engagerat sig alls i just den biten) har ringt runt och kollat olika försäkringsbolag. Billigast och mest fördelaktigt fick vi via SAABs egna försäkringsbolag. Tecknad och klart. Återstår betalningen, bestämde att vi ska ta det på autogiro. Papper skickas hem som jag "bara" ska fylla i och skriva under och sedan skicka tillbaka. Hur enkelt som helst... Egentligen. Får hem papprena bara någon dag efter att jag tecknad försäkringen, fyller i papprena, frid och fröjd, ska bara ta mig till en brevlåda också med detta kuvert... Tiden, eller snarare några dagar går, och när jag väl kommer på att jag ska posta detta brev, då hittar jag det inte. Letar igenom hela lägenheten, men kan inte hitta det. Men vet ju att det finns hemma någonstans men var? Jaja detta kan väl hända alla. Ringer tillbaka till SAAB och förklarar läget. Inga problem nya papper skickas hem till mig. Återigen är jag snabb att fylla i papprena, inte lika snabb att komma ihåg att posta det. Men har iallafall koll på vart jag har det för att inte upprepa samma misstag en gång till. I dag var planen en promenad med en kompis. La därför kuvertet på skötväskan på vagnen för att jag inte skulle glömma det. Lämnar Ella på dagis ( då har jag Felix i bärselen så kuvertet ligger tryggt hemma på skötväskan) Hem igen efter lämningen för att amma Felix innan promenaden. Jag hade bestämt mig för att ta bussen upp till centrum där jag skulle möta upp min vän. Upptäcker när jag precis ammat klart Felix att klockan i vardagsrummet går några minuter efter. Plötsligt väldigt ont om tid för att hinna med bussen. Skyndar mig, springer mot bussen ser hur den lämnar busshållplatsen F-n också vinkar lite till chauffören, och tro det eller ej, men han stannar och släpper på mig :) Hinner tid till centrum, trevlig promenad och sedan hem för att äta lunch. Ungefär någongång efter att jag ätit upp min lunch kommer jag på kuvertet som jag så genomtänkt la på skötväskan... Ligger den kvar.. NEJ. Okej, den kan var ungefär varsom helst. Mitt i allt detta letande hittar jag inte heller min plånbok. Höjden av otur eller vad? Ringer till COOP där jag var och handlade innan jag gick hem. Ingen plånbok där. Bara till att polisanmäla den borta då. Men tittar en extra gång i vagnen, och där ligger plånboken. Jag tog ju upp den när jag letade efter kuvertet. Så plånboken återfunnen. Men kuvertet är och förblir borta. Ringt till banken, som lovar att det inte är någon fara. Ringt åter till SAAB för att be om nya papper IGEN. Ytterst pinsamt. Jag ser inte mig själv som en så slarvig person egentligen, men kanske trots allt att jag är det. Eller också beror allt detta på att jag inte fått sova ordentligt på 3-4 veckor?!

Snart dax att gå till dagis och hämta Ella. Får se om vi tar en tripp till parken efter dagis så hon får leka av sig lite ute. Tråkigt bara att det blir mörkt så tidigt ute nu.

Natten som var; var bättre än det som vart. Felix somnade snällt strax efter kl 20, vaknade vid 22-tiden och var ledsen, riktigt ledsen, tog nog ca 10 minuter att lugna honom. Ammade honom och sedan somnade han igen. Vaknade sedan ett flertal gånger till under natten, men då lugnade han sig så fort jag ammade honom. Så inget mer skrik under natten. Jag vaknade vid 08-tiden och då sov båda barnen fortfarande. Fler sådana här nätter ( eller ännu bättre) så kanske jag slipper slarva bort flera papper :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar