tisdag 1 november 2011

Mörkt ute...

Så har vi ställt om klockan till vintertid. REdan vid halv fem blir det mörkt :( Detta gör att vi inte går till parken lika ofta som innan efter dagis, inge roligt att vara i parken när det är mörkt ute.

Nätterna; blir bättre och bättre. Min systers förslag med klistermärkena går jätte bra. I natt kom Ella in till oss strax efter kl tolv. Men då gick hon direkt till Tomas sida av sängen och hämtade honom. Snacka om framsteg :) Felix sover också mycket bättre nu när han fått antibiotika mot sin öroninflammation, samt lite högre dos alvedon på kvällen.

I morse vaknade Ella först strax efter kl 8. Jag la mig då bredvid henne i hennes säng och pratade lite. VI pratade om att när Felix blir lite större så ska han få sova i Ellas säng. Och Ella ska få sova i sängen ovanför ( våningssäng) Det tyckte hon lät roligt. Jag sa även att det dröjer länge innan dess. Felix måste bli större först, och även Ella måste bli lite större. När vi kom hem från dagis idag sa Ella
-När Felix blir större ska han sova i min säng
-Ja, men han måste bli större först, svarade jag
-Han måste kunna gå först, då kan han hålla i min hand på landet, sa Ella.
-Ja, svarade jag
Sedan sa hon något som jag inte hörde och sträckte fram den andra handen...
- Vad sa du? frågade jag
- Alma får hålla i den andra handen när hon kan gå, sa Ella och sträckte återigen fram sin hand. ( Alma är Ella och Felixs kusin)

På dagis idag hade hon berättat att hon vart på bio med pappa, och att hon fått godis. Var nog ett riktigt bra intiativ att gå på bio bara hon och Tomas. I går när jag hämtade henne på dagis så tittade hon besviket på mig och sa:
-Pappa ska hämta mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar