tisdag 22 november 2011

Magsjuk

Det värsta med hösten (bortsett från mörkret) är alla virus och bakterier som får mycket bättre grep om oss människor höst och vintertid. Hela oktober var vi sjuka i omgångar alla fyra. Sämst var Felix. November har vi hittills klarat oss ganska bra. Men igår natt började jag må illa, och hela dagen igår mådde jag pyton... Magsjuka? Matförgiftning? Jag är fortfarande inte helt bra, men det är bättre än igår iallafall... Jag hoppas verkligen att resterande tre ska klara sig... Bara tanken på att Ella eller Felix skulle behöva ha så ont i magen som jag haft gör att jag nästan mår illa igen. Självklart hopps jag även att Tomas ska klara sig.

Igår skulle Felix och jag gått på 1- års kalas. En av små syskonen i mamma-gruppen från när Ella var liten fyllde 1 år igår. Tråkigt att jag inte kunde komma iväg. Är inte så ofta vi hinner ses allihop längre. En av mammorna ska resa bort med sin familj efter nyår i nästan 3 månader. Hoppas vi hinner ses innan hon åker.

Idag skulle vi (Felix och jag) ha träffat nya mamma-gruppen, men även det fick ställas in pga att jag inte är frisk. Hoppas att detta går över snabbt och som jag sagt tidigare, ingen annan i familjen blir sjuk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar