torsdag 24 november 2011

BVC och "mamma-lunch"

Idag var det dax för 6-månaders kontroll på BVC. Vilket även innefattar läkarkontroll. Lite försenad 6 månaders kontroll. Ingen av våra barn är några tungviktare. Kan bara hoppas att det håller i sig :=) Felix vägde 6940 gr vilket placerar honom 2 kurvor under medel. Han var 68 cm lång vilket är strax under medel kurvan. Läkarbesöket gick snabbt och smidigt. Ingenting att anmärka på. Nästa läkarkontroll är vid 10 månader.

Efter BVC blev det lite shopping... Kläder till barnen. Ingenting till mig själv. Sedan var det dax för lunch med några från min gamla mamma-grupp. Trevligt att ses och prata lite.

Klockan tre var jag på dagis igen för att hämta Ella. Fick höra vad Ella önskar sig i julklapp... En rosa Hello Kitty klocka. Tror nästan hon ska få det. Är så få saker hon verkligen säger att hon vill ha. Fast den kommer säkert bara vara rolig ett litet tag. Sen tappar hon intresset för den.
- Mamma du får säga till tomten att jag vill ha en Hello Kitty klocka.

Väl hemma ammade jag Felix och då satte hon sig bredvid mig. Hon såg så himla söt ut där hon satt så jag sa till henne att jag tycker hon är söt
- Tycker du det mamma, säger hon då.

Hinner inte skriva mer just nu. Dax att göra ordning båda barnen för natten. Tomas har jobbat idag, så han är nog på tåget nu. Skulle vara skönt om båda barnen är så gott som klara när Tomas kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar