fredag 25 november 2011

Julpyntat

Äntligen fredag. Tomas är ledig idag, ledig från jobbet. Men han måste plugga de dagar han är ledig. Är inte länge kvar på hans utbildning nu. I början på december ska han upp till Skelleteå några dagar. Sedan är han klar. Men hursom, medans han har pluggat har jag plockat och städat undan och tagit fram julsaker. Frampå eftermiddagen kunde inte Tomas koncentrera sig på pluggandet längre så då tog han och skurade golvet här hemma innan han gick iväg till dagis för att hämta Ella. Fick verkligen lön för mödan när honkom hem
- Åh vad fint det är här
- Blinka lilla stjärna är fin mamma ( stjärnan i fönstret)
För att inte tala om hur glad hon blev över prydnadstomtarna som jag ställt ut. Vi hade nog egentligen inte tänkt ha någon julgran. Men efter att ha sett hur lycklig hon blev över de andra julpyntet så kan jag tänka mig hur mycket hon skulle uppskatta en julgran. Så KANSKE blir det en riktigt julgran i år...

I morgon ska vi hjälpa Lina och Bobo att flytta. Jag är så nyfiken på att se deras hus. Skönt också att det kommer lite närmre. Det är inte riktigt gångavstånd, men nästan. Tar nog ca 30 till 45 minuter att gå. Inte så farligt. Men man kan ju alltid ta bilen ;-)

Snart dax att börja med middagen. Ha det så gott och på återseense...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar