tisdag 15 november 2011

Ny mammagrupp

Jag brukar fråga Ella på morgonen om hon vill ha blöja eller trosor på dagis. Senaste tiden är svaret alltid desamma " Jag vill ha blöja på dagis" Men inte i morse. Då svarade hon precis tvärtom " Jag vill ha trosor på dagis" Så då fick det bli så. Hon ville absolut inte kissa hemma innan vi gick till dagis, hon skulle minsann kissa på dagis. Det går ju liksom inte att tvinga någon att kissa. Så då fick det bli så. Det försa vi gör när vi kommer till dagis är att gå in på toa och kissa. Det är i-och-för-sig inte första gången. Hon har kissat flera gånger på dagis... tillsammans med mig. När jag sedan kom och hämtade henne på dagis. Fick jag höra att hon hade vart jätte duktigt. Hon hade kissat på toaletten på dagis :-) SÅ stolt blev jag. Men med tanke på hur envis vår dotter är så är det MYCKET möjligt att hon i morgon ska ha blöja på dagis igen. Men detta var iallafall framsteg :-)

Felix och jag träffade den nya mamma-gruppen. Vi har träffades flera gånger innan, men då har det vart på BVC. Nu träffades vi hemma hos en av mammorna. Vi var 4 mammor. Skulle ha kommit 2 till. Men de hade fått förhinder. Vi hade jätte trevligt. Blev mycket bebis snack och en hel del förlossnings snack. Känns som trevliga tjejer. Hoppas vi kommer att träffas flera gånger. Vi bestämde att vi skulle ses nästa tis igen. Kanske kan bli stående att vi ses på tisdagar. Skulle vara trevligt :)

Natten som var var lite orolig. Ella vaknade som vanligt och kom in och hämtade Tomas. Det har fungerat bra senaste tiden. Men Felix sover lite oroligt. Jag tror att vi både Felix och jag skulle sova bättre om han sov i sin säng. Han är nu. 6 månader. Då ska han egentligen inte behöva äta på natten. Jag ska försöka i natt att inte amma honom, ( iallafall inte varje gång han gnyr till) 1 ggr / natt kan jag väl stå ut med ett tag. Få se om jag orkar ta den striden mitt i natten, eller om jag ammar honom i allafall.... Återstår att se. Nu är det snart dax att börja med läggningar här. Först Ella som ska få välling, och borsta tänderna och sedan lägga sig, vid ca 19.30 brukar hon ligga i sin säng. Då är det Felix tur. Idag blir det nog ett bad för honom. Sedan amning och sedan hans säng. Han brukar somna bra i sin säng vid den tiden. Det är efter första nattamningen som brukar bli runt 22.30 som det är svårt att få honom att somna i hans säng... Få se hur det går ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar