tisdag 8 november 2011

6 månader

Idag blir Felix 6 månader.För 6 månader sedan var det den 8:e maj. Det var strålande sol och ca 20 plusgrader ute. Fast det märkte inte vi så mycket av, för vi låg inne på BB. Felix är född 13.39, så han var ca 5 timmar gammal. Han låg säkert och sov i min eller Tomas famn då. Nu 1/2 år senare ligger han och leker för fullt i sitt babygym. Mätt och nöjd efter en HEL portion gröt.

Nu har vi haft flera jobbiga nätter. Ella sköter sig utmärkt. Hon kommer in till oss och hämtar Tomas. Inga problem, behöver inte ens använda oss av klistermärkena längre. Men med Felix är det värre. Han vaknar FLERA gånger per natt. Vissa gånger räcker det att jag ammar honom så lugnar han ner sig och somnar igen. Andra gånger vägrar han att amma, utan skriker bara. Tar 5-10 minuter att lugna honom, sedan ligger han i vår säng och jollrar lite, och sedan kan han amma. Men jag tror inte att jag överdriver om jag säger att han äter i stortsett varannan timme dygnet runt. Lite för ofta tycker jag. Så i morse gjorde jag ordning lite välling till honom. Var helt säker på att det skulle gå hur bra som helst. Tänkte han skulle få välling på morgonen första gången, och sedan skulle vi börja ge honom välling som sista målet på kvällen så kanske han skulle sova bättre på natten sedan... Man ska ALDRIG ta något för givet med bebisar... Han gillade inte alls vällingen, uppförde sig ungefär som Ella gjorde när jag försökte ge henne välling när hon var bebis. Är väl bara att fortsätta öva. Någongång tar han väl välling också?!?!
Jag har försökt undvika mjölkprodukter sedan Felix slutade med antibiotikan, ifall det kanske var därför ( magknip) som han sovit så dåligt på nätterna. Men han har ju inte sovit bättre för det. SÅ idag har jag ätit och druckit mjölk, och Felix har fått gröt, som innehåller mjölk, få se om det gör någon skillnad. Kanske får vi den värsta natten på länge?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar