fredag 25 november 2011

Stackars mig...

Läste en artikel i Aftonbladet idag som handlade om att alla föräldrar (i stortsett alla) hyser starkare känslor för något av sina barn. Kort sagt alla föräldrar älskar ett av sina barn mer än de andra. De som säger något annat enligt artikeln ljuger. Samtidigt som jag läste detta funderade jag. Älskar jag något av mina barn mer än de andra. Svar NEJ. Ljuger jag då? Nej det tror jag inte. Vidare kunde man läsa att fäder oftast har starkast känslor för sin yngsta dotter, och mödrar oftast till sin först födde son. I såfall skulle det alltså för min del vara Felix som jag har statist känslor för. För Tomas del( vi har ju bara en dotter) så blir det Ella som har en speciell plats i hans hjärta. Jag tror nu inte på detta. Då jag bara kan utgå från mig själv och jag har med handen på hjärtat precis lika starka känslor för båda mina barn. Men om vi leker med tanken att det skulle ligga någon sanning i detta... Då är jag ingens favorit :-( mamma favorit ( utifrån detta) blir Mange, min lillebror, mammas första och ända son. Pappas favorit blir deras yngsta dotter, min lilla syster Lina... Stackars lilla mig...

Nu börjar Felix röra på sig i sin säng, brukar han göra precis innan han vaknar för att äta... Läste på en sida på nätet ang sömn att efter 6 månader behöver bebisar INTE äta på natten. Riskerar bara att man skapar en dålig vana hos dem när man ammar natte tid. När jag läser detta på dagtid kan jag sitta och nicka och tänka att jo men vi ska nog ta tag i detta nu. Ingen amning på natten. Får försöka hjälpa honom att somna om istället. Men det känns inte alls lika självklart kl 1 - 2 på natten när jag vet att ammar jag honom så somnar han om igen nästan omgående. Ammar jag inte vet man aldrig hur länge han skriker, kanske han väcker Ella också. Ingen höjdare med 2 vakna barn på nätterna. Då blir det lätt att man tar den lättaste vägen... amning. Tänker med fasa tillbaka på de jobbiga nätterna vi hade i oktober när vi var sjuka allihop i omgångar :-(

Nu är det lugnt i Felix säng igen. Han somnade om igen. Jag kanske också borde ta och sluta mina blå. God natt på er .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar