söndag 10 mars 2013

Vågar man hoppas?

Ella var feberfri igår. Idag visar tempen 36.7. Alltså feberfri. Blir nog trots allt en dag på dagis för båda barnen i morgon. Länge sen de var där båda två samtidigt. Håller tummar och tår för att vi får hålla oss friska allihop ett tag nu!
Tomas jobbade igår. Min kära mamma ringde runt lunch och frågade hur vi mådde. Hon tänkte komma förbi med nybakade kaakor, och bröd. Tänkte passa barnen så jag skulle få komma ut i solenskenet ett tag. Så igår han jag skriva klart hemtentan och även ut ett tag i solen. Tack snälla mamma för det :) Är som sagt så gott som klar med hemtentan som ska vara inlämnad på fredag. Måste bara kolla en extra gång på referenserna innan jag skickar in den. Sen är det bara att sätta igång med nästa tenta. Jag längtar till sommarlovet. Även fast jag inte kommer att vara ledig så jätte mycket. Lutar åt att jag är ledig vecka; 30,31 och 32, resten av sommaren blir det att jobba. Men ska bli skönt att inte ha några skolarbeten hängande över sig. Fast det är inte riktigt sant det heller. Innan sommaren påbörjar vi D-uppsatsen, efter sommarne har vi 5 veckor på oss att göra färdigt arbetet, så den kommerhänga övermig hela sommaren.... Men efter sommaren är det inte mycket kvar... 10 veckor.

Lyssnade nyss på en låt at Lars Winnerbäck, tror att den heter " Blå ögon" Den lyssnade jag massor på när jag pluggade i Skövde. Gillar den fortfarande. Även Björn Rosenström lyssnade jag en hel del på den tiden... Nostalgi :)

Jag ska provjobba på Bromma Närakut. Behöver jobba lite extra för att dryga ut kassan lite. På mitt jobb hade de just nu inget större behov av vikarier. Därför känns det bra att ha ett annat alternativ också.

Nu ska vi laga mat här; hemmagjord pizza blir det idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar