onsdag 27 mars 2013

Muntlig tenta

Vet inte riktigt vad jag ska säga om den muntliga tentan... Det kan ha gått precis hur som helst. Vi var indelade i grupper, tre personer i varje grupp. Tre uppgifter hade vi som vi skulle lösa. Det var förbestämt i vilken ordning vi skulle göra uppgifterna. Två av uppgifterna var muntliga, så dem skulle vi sedan redovisa för en lärare som kom in, lyssnade på vad vi hade att säga, och kom med frågor. Den tredje uppgiften skulle i göra skriftligt på datorn och sedan maila till lärarna. Jag hoppas verkligen att vi klarade oss. Vet inte riktigt hur en omtenta på detta skulle se ut?! När jag kom hem var Felix, ledsen, och Tomas var på dåligt humör efter en lång och påfrestande dag med en arg och ledsen 2- åring, som är för sjuk för att gå på dagis, men för frisk för att bara vara hemma en hel dag... så jag fick lösa av Tomas som gick in och la sig på sängen ett tag. Förstår honom så väl. Vet precis hur man kan känna efter en hel dag med griniga barn. Felix är just nu väldigt klängig så det är som lugnast om man går och bär på honom, men det är svår tatt göra det hela tiden om man ska få något vettigt gjort.... Halv åtta ca la vi barnen, och efter det har jag suttit med hemtentan som ska vara inlämnad senast på söndag. Men jag vill verkligen lämna in den innan påsk helgen. Vill få en lugn och skön påsk utan plugg. Därför har jag suttit med hemtentan till nu. Men nu orkar jag inte mer. Får läsa igenom den en sista gång i morgon när Felix sover, och sedan skickar jag in den, och hoppas att den blir godkänd.

I morgon hade vi en läkartid för Ella, p.g.a. henne mage som krånglar. Förstoppning... Movicol har hon fått i drygt 1 1/2 år nu. Tyvärr var jag tvungen att avboka den tiden eftersom Felix är sjuk. Skulle vara väldigt påfrestande att sitta och försöka lyssna på vad läkaren säger med en 2-åringen springande runt fötterna. Eftersom Tomas jobbar i morgon så hade jag vart tvungen att ha med mig båda barnen. Därför bokade jag om tiden till nästa fredag, även då jobbar Tomas. Får hoppas att Felix är frisk då!

Våren börjar göra sitt intåg nu. Det är fortfarande kallt på nätterna. Just nu visar termometern här på - 2 grader. Men solen har börjat värma nu, så mitt på dagen är det plusgrader ute. Snön smälter bort mer och mer. Kan verkligen ana våren i luften, och på söndag ställer vi om klockan till sommartid :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar