torsdag 28 mars 2013

Påskkärringar

Igår påväg hem från skolan gick jag förbi COOP för att handla godis ifall det skulle dyka upp några påskkärringar på skärtorsdagen (alltså idag). Tyvärr har det inte kommit en enda påskkäring så då har jag fått lov att äta en hel del godis. Det går inge vidare bra med min viktnedgång just nu. Har ca 5 kg kvar efter graviditeten med Felix, och ca 10 kg kvar från vad jag vägde innan jag blev gravid med Ella. Får ta tag i det efter påsk :)

Vid halv tre idag ringde de från Ellas dagis.
- Hej, de är Sandra. Jag är ledsen att behöva ringa, men Ella är sjuk. VI har tagit tempen på henne, 38 grader har hon
Jaha ja dags för nästa att bli sjuk. Felix sov då, och vi har så pass nära till dagis (tar inte ens minut att springa ner dit). Jag bad Sandra att hon skulle klä på Ella så jag bara kunde komma ner och hämta Ella, så kunde Felix få sova vidare. 5 minuter senare var jag hemma igen med Ella. Felix sov fortfarande (han sov ca 1 timme till efter att vi kommit hem) när vi kom hem. Jag tyckte inte att Ella kändes särskilt varm, men hon är snorig och hostig. Jag tog iallafall en temp på henne när jag kom hem.... 37.3 Ella hade somnat på vilan och det gör hon i stortsett aldrig, och "fröknarna/pedagogerna hade tyckt hon såg så trött ut när hon vaknade så därför tog de en temp på henne.
I morgon är planen att vi ska på påskmiddag hos mamma och pappa. Men om vi kommer dit eller inte hänger på hur barnen mår. Just nu är det svårt att tro att någon av dem är sjuka. Felix far runt som en tok, han retas med Ella, försöker sätter sig på henne, puttar på henne, slår på henne. Stackars Ella måste säga att hon har ett bra tålamod med sin lillebror, men tillslut blir hon arg. Jag tog en temp på Felix när han vaknade, den visade på 37.1. SÅ det finns hopp om att vi kanske kommer iväg i morgon. Jag ska jobba på närakuten på fm, och sedan åka hem och hämta familjen... Om vi kommer iväg.

Idag skickade jag in den sista hemtentan i den här kursen. Nu är kursen med andra ord över, nu är det bara att vänta och hoppats att den muntliga tentan igår, och hemtentan som jag skickade in i dag blir godkända...

Felix har haft nageltrång på ena tån. Mitt samvete gnager i mig. Nageltrång får man väl oftast för att man klippt nageln för kort. Det är alltid jag som klipper barnens naglar. Tån har vart röd, han har inte verkat särskilt besvärad av det mer än när vi har försökt tvätta rent det, och när vi har satt på alsollösningskompress. Kunde tro att det kan svida, men jag tror snarare att det handlar om att han inte tycker om tejpen, och att bli fasthållen. För så fort vi har fått på honom en strumpa så har ha slutat protestera... I dag ramlade nageln av, stackars Felix. Men han verkar fortfarande inte särskilt besvärad av det, och det ser inte heller infekterat ut. Jag undrar hur  lång tid det tar för den nya nageln att växa ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar