fredag 22 mars 2013

Sovmorgon?

Idag ska jag inte till praktiken har tänkt sitta och jobba med hemtentan. Denim 75- åringen, tror att jag nämnt den? Hursom helst så hade jag i min vilda fantasi hoppas på lite sovmorgon. Inget extremt bara att få sova till efter sju, kanske tom ända till halv åtta?!? Tyvärr hade inte barnen samma tankar. Halv sex vaknade Felix gav honom en flaska välling och la sedan tillbaka honom o sängen. Men inte somnade han om inte. Lät honom ligga och skrika lite ihop om att hon tillslut skulle ge upp och lägga sig ner och somna om lite. Under den tiden vaknar självklart Ella också :( Ingen sovmorgon här inte. Vid kl 6 ligger vi i vår säng, Ella, Felix och jag. Sovmorgon kanske vinbär vänta på tills de blir tonåringar?

Det händer fortfarande ibland att Ella kommer in till oss på nätterna. Men jag brukar vakna till när hon kommer, inte tillräckligt för att jag ska orka gå tillbaka med henne, men tillräckligt för att jagvsätte märka när hon kommer. I går kväll somnade både Tomas och jag i soffan på kvällen. Jag vaknade till runt kl tolv och gick och la mig i sängen istället. Sov sedan som en stock tills Felix vaknade vid fem, Då först räckte jag att Ella låg bredvid mig i sängen. Tomas gick upp ochbgav Felix välling, och sedan somnade han faktiskt om ett tag. Tomas berättade då att när han flyttade sig från soffan till vår säng vid halv tre på natten då låg Ella bredvid mig i sängen... Någongång mellan tolv och halv tre hade hon alltså smugit sig in i vårt rum, och lagt sig bredvid mig utan att jag märkt det :)

Ellas förstoppningproblematik fortsätter att vara ett problem. När hon blir sjuk strålar det alltid till sig, och utan Movicol blir det "stopp" Dessutom har hon bara bestämt sig för att hon inte ska bajsa på dagis. Så då håller hon sig istället tills vi kommer hem :( Vi har ett läkarbesök bokat till nästa tors för att följa upp hennes mage. Vi träffade den läkaren ang hennes mage när Felix var bebis. Tror att det var någongång i augusti 2011. Får se vad han säger denna gång....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar