onsdag 20 mars 2013

Lång dag....

Har hållit igång hela dagen, lämnade Ella på dagis strax efter kl 8, sedan iväg till barnläkaren för utredning av Felix astma. Vi fick berätta hur det vart med hans förkylningar och hosta. Läkaren tyckte det lät som astma. Kände mig löjligt stolt över vår son som satt alldeles stilla i mitt knä medan läkaren  lyssnade på hans lungor, tittade i hans öron, även när han läkaren tittade i hans hals satt han alldeles still :) Allting såg bra ut, just nu har lill killen ingen förkylning, öroninflammation eller så. Fick ett "schema" för hur vi ska ge honom hans astma medicin. Efter läkare besöket lämnade jag Felix på dagis, och sedan vidare till praktiken. Var fullt upp hela dagen där. På em gjorde jag den praktiska delen av den näst sista tentan, den är uppdelade i en teoretisk del, och en praktisk del. I Sthlm's läns landsting erbjuder VC alla 75-åringar ett hälsosammas med en distriktsköterska i 75-åringens hem. Denna praktiska delen i den här tenta innebär att vi sak hålla i ett sådant hälsosamtal, bli bedömd av vår handledare. Den teoretiska delen består av att skriftligen beskriva detta samtal och styrka det vi sagt och gjort med vetenskapliga artiklar... Hann bara prata lite snabbt med min handledare efter samtalet men det lät absolut som att jag var godkänd. Efter det var det bara att hoppa in i bilen o köra till närakuten där jag börjat jobba extra. Jobbade där till 22.15, och ni sitter jag i soffan här hemma och ska snart gå och lägga mig.

Fick tillbaka hemtentan som jag lämnade in i början på förra veckan. Den var godkänd. Känns så himla skönt med varje del man kan kryssa av som avklarat.

Blev inte mycket skrivet om barnen i detta inlägg, men ibland behöver jag ventilera vad som händer för mig också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar