lördag 30 mars 2013

Glöm sovmorgon

Felix somnade vid halv tio i går.  Jag hoppades att vi då skulle få lite sovmorgon. Men icke, 05.30 vaknade han... Vi hade på kvällen bestämt att Tomas skulle ta Felix på morgonen, för han har fått sova till runt halv åtta i veckan, när jag gått upp med barnen innan jag skulle iväg till praktiken. Ella kom in till oss i natt vid tre tiden, att ta in Felix till vår säng var därför inte ett alternativ. Tomas gick upp med Felix och satte sig i soffan med Felix, men det var han inte alls nöjd med. Han ville till mamma, så han skrek, och sprang in till vårt rum, efter att ha försökt ett tag gav jag upp. Blev iallafall ingen sömn när Felix höll på att skrika, så jag gick upp och tog med mig Felix in till Ellas säng. Vi låg där och vilade ett tag, och jag fick ligga och vila ett tag till. Felix somnade inte om, han låg stil ett tag, sedan flängde han runt i sängen, och sedan ner på golvet och lekte med Ellas saker, men det gav mig iallafall möjlighet att blunda lite. Strax före halv åtta kom Ella också. Ett kort tag låg vi och myste i sängen, Ella, Felix och jag, innan de tröttnade och ville gå upp. Dags för frukost tyckte barnen och började själva duka fram; yoghurt, leverpastej, skinka, smör, bröd. Härligt att komma upp till ett så gott som färdig dukat frukostbord :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar