lördag 2 mars 2013

Mars...vår eller vinter månad?

Jag vill att mars ska vara en vår månad. Jag är nu väldigt trött på vintern. Men när jag tittar ut genom fönstret är det väldigt svårt att tro att mars skulle vara en vår månad. Snön vräker ner utanför fönstret... Jag längtar SÅ mycket efter våren nu. Är trött på snö och vinter. Men om en månad kanske det i allafall är vår. Det har i allafall blivit ljusare ute. På julafton är det mörkt ute när Kalle Anka gå på TV vid kl 15. Nu blir det mörkt först vid 17.30-tiden.

Ella mår mycket bättre nu. Tror inte att hon har någon feber. Blir nog dagis för henne på måndag. Felix däremot har fortfarande feber. Men han hostar inte alls lika mycket som han brukar göra när han är förkyld. Skulle tro att det är hans astma medicin som underlättar för honom. Men feber har han fortfarande. Blir nog inte dagis för honom på måndag. Inatt vaknade han första gången vid 1-tiden. Tomas försökte ge honom vällingen, men den tog han inte förens han låg i vår säng bredvid mig, då drack han upp all välling. Men han kom inte riktigt till ro. Tror inte han somnade, jag låg och halv slumrade, men när han fortfarande höll på och vrida och vända, och klättra över mig vid 2.30-tiden bar jag in honom till hans säng. Han skrek lite först, men det gick snabbt över. Fick sedan sov lite mer än 3 timmar innan det var dags igen. Vid 6-tiden skrek han igen. Jag gick upp och hämtade honom, bar in honom till vår säng. Men han vill inte ligga där heller, han höll krampaktigt fast i mig. Så han fick ligga på mage på min mage och jag halv satt i sängen. Det dröjde inte länge innan han somnade. Jag halv slumrade med honom på bröstet. VI låg så i drygt 2 timmar. Lite små mysigt faktiskt. Vid 8-tiden vaknade Felix. Ella väckte jag vid halv nio. Frukost, och sedan var jag iväg på ett spinning-pass. Resten av dagen har vi vart hemma. Blir inte så mycket annat gjort med sjuka barn. Jag har hunnit plugga lite under tiden Felix sov. Ett arbete om förskrivningsrätt. Blir inte helt nöjd med resultat, med det är inte helt klart. Det ska vara klart den 15.e mars så jag har några dagar på mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar