tisdag 26 mars 2013

Sista dagen på praktiken

Idag var sista dagen på praktiken. 10 veckor har vi sammanlagt vart ute på praktik. Började med 3 veckor på BVC, sedan 2 veckor i skolan med en skolsköterska, och det sista 5 veckorna har vi vart på VC. Jag tycker nog att VC var roligast. Så som jag känner just nu så är det nog vårdcentraler jag kommer att söka jobb på när jag är färdig i höst. Har tänkt ha en lugn och skön påsk utan något plugg, för att sedan kunna börja nästa kurs med friska tag. Men helt klar är det inte än, har en skriftlig tenta som ska vara inlämnad senast på söndag, och en muntlig tenta i morgon. Den skriftliga hemtentan är jag så gott som klar, ska bara läsa igenom den en gång till, och sedan skicka in den. Jag har aldrig haft muntlig tenta förut så har ingen aning om hur det blir. Skriver säkert några rader om den i morgon.

Felix har fortfarande lite feber. När jag kom hem tog jag en temp på honom som visade 38.3, men han hade inte vart särskilt still innan jag tog tempen, utan flängt runt en massa. Allmän tillståndet är det inget fel på. Så det finns en chans att vi kommer att kunna fira påsk med min familj på långfredagen, och med Mats, Natalie, och Aiyslin (Stavar hon så?) på påskafton. Bara att avvakta och se och hoppas att febern ger med sig. Är iallafall en otroligt skillnad på hans förkylningar nu när han får sin astma medicin mot hur han vart när han var förkyld innan vi hade inhalationerna.

Hade tänkt plugga lite inför den muntliga tentan ikväll, men vet inte riktigt vad jag ska läsa på, vi har inte fått allt för tydlig direktiv. Så det blir ett spinningpass vid halv åtta, och efter det ska jag försöka läsa lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar