lördag 23 mars 2013

Trött kille...

Igår avslutade vi dagen på  ett lekland. Åkte dit direkt efter dagis. Mycket lek, spring, klättring mm gjorde att jag började hoppas på kanske en liten sovmorgon i morse. De måste ha gjort av med massor av energi genom all lek. Men det hjälpte inte, klockan sex vaknade Felix, efter en flaska välling fick jag vila till strax efter halv sju, sedan ville han absolut inte ligga kvar i sängen längre. Jag tog in honom till vår säng, och där låg vi och myste ett tag. Vid halv åtta vaknade Ella, och sedan har det var fullt ös hela dagen. Strax innan kl 11 var vi inpackade i bilen (inte Tomas han har jobbat idag), påväg till Huddinge för att träffa en kompis som bor där. Hon har två barn som är jämn gamla med Ella och Felix. Jag hade hoppats att Felix skulle hålla sig vaken till vi kom fram äta lunch där, och sedan somna i vagnen. Men icke, han somnade i bilen runt kl 11, fortsatte sova när jag lyfte över honom till vagnen. Vaknade strax efter kl 12. Var då ingen mening att försöka få honom att somna efter lunchen. SÅ han fick leka med de andra. Jag hoppades att han skulle somna i bilen när vi åkte hem, men det gjorde han inte. Vi var hemma strax före kl 17. Hela kvällen hemma har han vart grinig, en trött Felix är inte jätte rolig att ha att göra med ;) Vid sju-tiden gav jag upp och la honom, han somnade snabbt. Så i morgon lär det inte bli någon sovmorgon :(




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar