fredag 8 mars 2013

Upprepning

Och lagom till att Felix börjar må bättre, så blir Ella sjuk igen :( I går när jag kom hem från praktiken ligger Ella på soffan. När jag frågar hur hon mår säger hon att hon är sjuk. Tar en temp på henne som bekräftar detta... 39.5. Nu får det väl ta och vända någongång. Förra torsdagen när Ella höll på att bli bättre då blev Felix sjuk igen, och nu när Felix håller på att krya på sig då blir Ella sjuk igen. Det är så tröttsamt detta. Jag hade räknat med att sitta hemma och plugga idag. Inte helt lätt med två barn hemma. Men det har faktiskt gått över förväntan, och är nu så gott som klar med hemtentan som ska vara inlämnad om en vecka. Ska titta lite till på den och läsa igenom den i morgon. Men kanske att jag kan få en söndag utan plugg :)

Tjugo i sju i morse vaknade Felix. Ella kom in till oss i natt, så när jag gick upp för att ta upp Felix så vaknade hon också. Men hon låg kvar i sängen ett tag innan hon förflyttade sig till soffan och där har hon legat resten av dagen. Men hon har inte sovit något, och hon har ätit och druckit bra, trots feber, hosta och snuva. Jag hoppas att detta blir en snabb övergående sjuka, och att vi sedan kan få hålla oss friska... Trött på allt VAB.ande du.

Alldeles nyss gjorde jag precis som man inte ska. Jag gav efter för en 2-årings skrik. Hela situationen var liksom lite komisk... Jag sitter vid datorn i vardagsrummet och hör att han håller på med något i köket. Efter ett litet tag kommer han ut med 2 glassar
- Ella, säger han och räcker fram den ena.
- Inte före maten, säger jag och tar glassarna i från honom och lägger tillbaka dem i kylen. Självklart borde jag ha stått fast vid det. Men denna gången gjorde jag inte det. Han skrek som bara den, och jag hade verkligen som mål att inte ge mig. Jag går tillbaka och sätter mig vid datorn igen, dröjer ett tag sedan kommer han åter med glassen igen, han tittar surt på mig, och går till Ella och vill att hon ska öppna glassen.
- Inte före maten sa mamma, säger Ella. Varpå Felix börjar skrika igen. Absolut borde jag ha stått på mig, men det hela blev rätt komiskt, dessutom hade jag fått stå ut med en skrikande 2-åring som gick och hämtade glassen igen ur frysen flera gånger... Men nästa gång ska jag stå på mig.....

I kväll ska jag ut och äta med kompis. Ska bli skönt att få komma hemifrån ett tag. Har suttit inne hela dagen. Vi ska bara till O`learys här i V-by. Ska bli roligt att träffa min kompis och snacka en massa, äta god mat, och dricka något glas vin. I  morgon blir det myskväll i soffan med Tomas när han kommer hem från jobbet. Han har föräldraledigt på söndag, då får vi tampas tillsammans med sjuka barn....
Trevlig helg på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar