söndag 24 mars 2013

Våfflor

Inte heller idag blev det någon sovmorgon. Borde nog sluta hoppas, det händer iallafall inte. I morse vaknade han första gången runt kl 4,jag gick då upp och gav honom en flaska välling, efter den somnade han om, ända till kvart över sex, då skrek han igen. Tomas gick upp för att hämta in honom till oss, medans Tomas gör det kommer Ella in till oss.
-Är det morgon nu?
Tomas och jag försökte ligga och vila ett tag i sängen i hopp om att barnen skulle somna om... MEn icke, ett tag låg de still, men sedan började det snurras runt, och retas med varandra. Men på något sätt lyckades vi vara kvar i sängen till halv åtta, sen var det bara att gå upp. Efter frukosten pratade vi med farmor och farfar över skype. Barnen pratade ett tag, men sedan tröttnade de på att sitta still. Men det är roligt att de kan prata över skype så barnen får se farmor och farfar, och farmor och farfar får se barnen.

Jag var på ett spinningpass på fm, och efter det åkte vi över till mormor och morfar. Imorgon är det våffeldagen. Idag var vi bjudna till mina föräldrar på våffel lunch. Tomas gav barnen lunch hemma inan vi åkte, när jag var fädig på spinningen hämtade jag bilen och plockade upp Tomas och barnen. Felix somnade i bilen precis när vi svängde in på parkeringen vid mina föräldrar. MEn han vaknade när jag flyttade över honom till vagnen. Jag fck gå en liten promenad innan han somnade om i vagnen. Men sedan sov han i drygt 2 1/2 timme. Idag borde han med andra ord vara utvilad. Just nu sitter jag hos mina föräldrar och skriver. Vi ska alldeles strax åka hem. Eventuellt kommer Lina och Bobo över till oss ikväll. Blir pizza och sallad. Tror nog at vi köper mat oavsett om de kommer eller inte.

Nu ska vi börja klä på barnen och bege oss hemåt. Trevlig söndag kväll på er alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar